Witaj,
Stwórca
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/

Najczęściej zadawane pytaniaczyli kto pyta - nie błądzi


Zdajemy sobie sprawę, że zwłaszcza na początku ilość informacji zawarta na forum może przytłaczać, ale zapewniamy, że trudność w odnalezieniu się w nowym uniwersum jest całkowicie powszechna.
Z tego właśnie powodu przygotowaliśmy dla was listę najczęściej zadawanych pytań. Jeśli po przejrzeniu tej listy dalej macie jakiekolwiek wątpliwości — zachęcamy do zadania pytań w poniższym temacie. Wszystkie uzyskają możliwie szybką odpowiedź.

Równocześnie informujemy, że ten temat nie służy do rozwiązywania potencjalnych prywatnych problemów natury fabularnej, mechanicznej lub społecznej. Z tymi kwestiami prosimy kierować się bezpośrednio do stwórców forum, aby ułatwić dialog i jak najszybsze ich rozwiązanie.

Kwestie techniczne


Kompletnie nie mogę się odnaleźć. Gdzie powinienem zacząć?To bardzo proste! Na twojej skrzynce odbiorczej tuż po założeniu konta powinna znaleźć się wiadomość z podstawowymi informacjami na temat Die Ac Nocte i tego jak się poruszać po forum. Jeśli po przejrzeniu naszych materiałów wciąż niektóre kwestie wydają ci się niejasne — zapewne odpowiedź na pojawiające się pytania znajdziesz w konkretnych działach dedykowanych pod określoną kwestię.
Czy na forum możliwa jest multilokacja?Jak najbardziej tak. Należy tylko pamiętać, aby wątek z zagrożeniem zdrowia lub życia był ostatnią graną fabułą. Poza tym — hulaj dusza, piekła... Ach, nieważne.
Czy dostępny jest Discord forumowy?Tak. Zaproszenie do niego znajdziesz w tym linku.
Forum jest dla mnie za małe/za duże i mam problemy z czytaniem tekstu. Poza tym jest tutaj za ciemno/za jasno.Specjalnie na tę okazję przygotowaliśmy dwa przyciski - powiększania i pomniejszania tekstu. Znajdziesz je pod + i - nad avatarem użytkownika. Obecnie pracujemy nad lightmodem.
Mam problem ze zorientowaniem się, gdzie co jest. Co zrobić?Możemy ci pomóc na dwa sposoby. Pierwszym z nich będzie otworzenie panelu bocznego, dostępnego w lewym górnym rogu pod postacią ikony pentagramu. Znajdziesz tam nie tylko opcje edycji swojego profilu, aktualne informacje fabularne, ale także najważniejsze i często odwiedzane linki. Zajrzyj też do naszej Mapy Forum, w której znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze linki podzielone na działy.
Kto jest administratorem forum?Dokładną listę osób obecnie pracujących nad forum znajdziesz w tym linku.
Przez jaki czas może być zarezerwowany wizerunek?Całe 7 dni. Nie martw się, potem masz możliwość dwukrotnego przedłużenia rezerwacji o kolejne 7 dni.

Tworzenie karty postaci


Mam taki pomysł na postać, ale nie wiem, czy przejdzie...Jeśli nie sprawdzisz, to nigdy się nie dowiesz! Spróbuj wczytać się dokładniej w tematy opisane w Kompendium, a jeśli wciąż nie znajdziesz tam odpowiedzi na twoje pytania — skontaktuj się bezpośrednio z którymś z Mistrzów Gry ze swoim pomysłem na postać.
Dostałem poprawki do karty postaci i jest ich dużo. Czy to normalne?Oczywiście, że tak! Dbamy nie tylko o warstwę fabularną naszego forum, ale także możliwości gry dla postaci. Poprawki do karty wynikają nie z uszczypliwości, a chęci upewnienia się, że będzie ci z nami dobrze. Przejrzyj dokładnie informacje, które wysłał ci Mistrz Gry i w razie wątpliwości kontaktuj się bezpośrednio z nim.
Kiedy dostanę odpowiedź od sprawdzającego w sprawie karty postaci?Mistrz Gry ma 72h, żeby skontaktować się z tobą w sprawie karty postaci. Robimy, co możemy, aby odbyło się to znacznie szybciej! Wszystkie informacje dostaniesz drogą wiadomości prywatnej.
Nie dostałem jeszcze akceptacji pierwszej postaci, ale mam pomysł na dwie następne! Czy mogę wrzucić ich karty postaci do sprawdzenia?Przede wszystkim - bardzo nas cieszy twój entuzjazm! To jedna z największych pochwał dla stwórców forum. Zdajemy sobie jednak sprawę, że czasem w jego wyniku niewłaściwie oceniamy własną dostępność do regularnego pisania. Tuż po akceptacji pierwszej postaci, możesz od razu przyjść do nas z drugą, jednak trzecie konto będzie musiało poczekać, aż napiszesz minimum po 35 postów fabularnych na poprzednich postaciach.
Ile postaci mogę stworzyć na Die Ac Nocte?Według regulaminu na naszym forum można stworzyć do trzech multikont na gracza. Istnieje także możliwość uzyskania zgody na czwartą postać, jednak w tym celu należy zgłosić się do administracji. Pamiętaj, że postacie drugoplanowe, czyli niemagiczne, nie są objęte tym limitem.
Czy mogę zagrać wilkołakiem albo krasnoludem?Niestety na naszym forum nie istnieje taka możliwość. Wszystkie dostępne odmienności opisane są tutaj. Pamiętaj, że na gracza przysługuje limit 1 genetyki, dlatego przemyśl dobrze swój wybór.
W jaki sposób mam wybrać różdżkę? W profilu nie znalazłem na to pola.A to dlatego, że nasi czarownicy nie korzystają z różdżek. Nie oznacza to wcale, że źródło ich mocy jest nieograniczone. Każdy czarownik w chwili inicjacji otrzymuje pentakl oraz athame. Więcej o inicjacji znajdziesz w tym temacie.
Gdzie moja postać mogła nauczyć się czarować?Drogi są dwie. Najpopularniejszą i zdecydowanie najlepiej widzianą w społeczeństwie jest uczęszczanie do szkółki kościelnej. To tam młodzi ludzie nawiązują najważniejsze kontakty, a także poznają tajemnice swojej rasy. Pamiętaj, że inicjację przechodzi się w 16. urodziny i dopiero od tego momentu postać może czarować samodzielnie, bez obecności nauczycieli. Drugą opcją jest nauczanie domowe, ale jest ono dość rzadkie i występuje najczęściej w przypadku poważnych problemów ze zdrowiem młodego czarownika. Rodzice wcześniej muszą uzyskać zgodę Kościoła Piekieł na prowadzenie lekcji, z racji tego, że to ta instytucja poświęca pentakle oraz athame dla młodzieży. Oprócz tego młodzi czarownicy uczą się w normalnych niemagicznych szkołach. Więcej o tym znajdziesz w tym temacie.
Chcę stworzyć postać historyczną, która istniała w tamtym czasie i wydaje mi się, że mogłaby być obdarzona zdolnościami magicznymi. Czy regulamin na to pozwala?Właściwie, to tak, ale (!) pamiętaj o ograniczeniach takiej postaci wynikającej z jej znanej szerszej grupie osobowości oraz dokonań. Równocześnie zastrzegamy sobie prawo do nieakceptowania postaci wzorowanych na osobach realnych, które są/były kontrowersyjne lub były w tamtym okresie gwiazdami na skalę światową. Na naszym forum nie stworzysz Michaela Jacksona, Charlesa Mansona, Donalda Trumpa, ani Teda Bundiego.
Czy mogę stworzyć postać łowcy czarownic?Jak najbardziej. Pamiętaj tylko, że taka postać powinna być niemagiczna, a jej udział w głównej fabule forum będzie ograniczony.

Kwestie fabularne


Gdzie dokładnie leży Saint Fall?Staraliśmy się nie określać dokładnie położenia naszego fikcyjnego miasta, ale można przyjąć, iż mieści się przy wybrzeżu, mniej więcej w połowie drogi od Portland do Bangor.
Ile czarownicy wiedzą o niemagicznych?Całkiem sporo! Czarownicy żyją pośród niemagicznych, którzy stanowią diametralną przewagę w społeczeństwie. Praktycznie każda postać czarownika miała do czynienia z niemagicznymi już w szkole albo w pracy.
Czy niemagiczni wiedzą o magii?Na ogół nie. Zwykli śmiertelnicy żyją sobie w błogiej nieświadomości.
Czy rodziny mają przypisane odmienności?Na ogół nie, ale w niektórych rodzinach pojawiają się do nich wyraźne tendencje.
Ile żyją chowańce?Aż do śmierci! A tak poważnie... Dopóki ktoś ich nie zabije, albo do śmierci właściciela.
Ile trwa proces osłabienia syreny, która nie wchodzi do wody? Jak szybko zacznie odczuwać skutki uboczne?Co do zasady syrena będzie słabnąć po około 2,5-3 miesiącach od ostatniego zanurzenia.
Czy można przyjąć, że postać syreny z automatu dobrze pływa i nie trzeba wydawać punktów na umiejętność pływania?Syreny są częściowo czarownikami, a więc należy wydać punkty w zdolność sprawności na min. I poziomie.
W jaki sposób medium wyczuwa obecność wskrzeszeńca? Czy w grupie ludzi jest w stanie wskazać konkretną postać?Wyczuwa jego obecność gdzieś w pobliżu, ale nie jest w stanie dokładnie go zlokalizować. Im bliżej ten znajdzie się medium, tym bardziej stanie się wyczuwalny. Można to przyrównać do pewnego niepokoju, działa to na bazie intuicji.
Czy umiejętność słuchacza jest blokowana przez materiałowe okrycia dłoni, czy nie ma to znaczenia? Czy poza dłonią można użyć dowolnego fragmentu ciała?Słuchacz musi bezpośrednio dotknąć skóry drugiej osoby nieosłoniętą dłonią. Wszelkie rękawiczki i inne okrycia blokują ich moc.
Czy istnieje limit wykorzystania umiejętności słuchacza, których próbę można podjąć w krótkim odstępie czasu? Jakie będą konsekwencje kilkukrotnego jej użycia?Nie istnieje limit wykorzystania tej umiejętności. W kwestii konsekwencji gracz może puścić wodze fantazji i określić je samodzielnie nawiązując do opisu w odpowiednim temacie odmienności.
Czy zmarłego da się ożywić jedynie przez rytuał wskrzeszenia, czy postacie mogą poszukiwać fabularnie innego sposobu?Magia w swojej formie nie jest jeszcze do końca zbadana. Obecnie rytuał wskrzeszenia jest jedynym sposobem na ożywienie zmarłego, ale taka osoba będzie odczuwać jego konsekwencje już na zawsze. Postacie mogą szukać innego sposobu, ale powinny mieć one doświadczenie nie tylko z zakresu samej anatomii albo medycyny, ale też wiedzę z zakresu magii rytualnej. Aby to osiągnąć będą potrzebne badania naukowe, a także próby i błędy, które mogą nieść konsekwencje nie tylko dla postaci, ale też całego Hellridge. W przypadku tworzenia postaci, która zamierza zajmować się tym zjawiskiem, najlepiej jeszcze przed sprawdzeniem karty postaci wpisać tę informację w pole w profilu "Informacje dla Mistrza Gry", aby sprawdzający mógł wziąć je pod uwagę w trakcie czytania karty.
Czy po przemianie zwierzęcopodobnego znikają jego tatuaże lub znamiona?Nie znikają, ponieważ zwierzęcopodobny nie przemienia się w zwierzę, a nabiera kilka z jego cech. W przypadku np. wyrastania sierści, może ona w pewnym stopniu pokryć tatuaż bądź znamię, ale ich nie usuwają.
Czy w sytuacji, w której to ciało wskrzeszeńca zostało zniszczone, a dusza wygnana, musi nastąpić kolejny rytuał wskrzeszenia i czy można wykorzystać do tego ciało niemagicznego? Co stanie się z jego wspomnieniami?Rytuał wymaga posiadania ciała, do którego dusza ma wejść, może to być ciało niemagicznego, ale jeśli będzie znacząco odbiegać od pierwotnego (np. płcią lub wyraźnymi cechami fizycznymi, np. półmetrowa różnica wzrostu), dusza może się „nie przyjąć”. Wspomnienia zostają ze wskrzeszeńcem. Drugi raz najczęściej nie będzie możliwy, ale jeśli miałby mieć miejsce - wymagałoby to posiadania świeżego ciała.
Czy członkowie rodziny z Kręgu mają zasugerowaną przynależność do któregoś z Kowenów?Nie, ale każda z rodzin ma rozpisany swój stosunek do osób niemagicznych.
Kto może zostać patronem w Kowenie?Patronem nie można zostać z poziomu karty postaci, do tego etapu należy dążyć fabularnie. Oprócz określonych wymogów credo (dostępnych w opisie kowenu) na tą rolę, zostanie patronem, powinno wynikać z zaangażowania postaci w fabułę.
Czy z Kowenu można odejść lub zostać z niego wyrzuconym?Sprzymierzeniec może odejść z Kowenu, ale Prefekci zadbają, żeby wiedza na jego temat nie rozniosła się po świecie. Po wtajemniczeniu odejście może wiązać się z bardzo przykrymi konsekwencjami. Wyrzucenie z Kowenu może nastąpić wskutek działań fabularnych postaci, w takim wypadku konsekwencje zostaną określone przez Mistrza Gry.
Czy skoro Lucyfer ma swoich wiernych jako czarowników i czarownice, Gabriel także ma swoją "świtę"?Tak, jest to kościół katolicki, w szczególności jego głowy w Watykanie. Czarownicy nie znają dokładnych struktur kościoła i nie mają informacji o ewentualnej inkwizycji, jeśli takowa pojawi się na grze, będzie to wynikać z prowadzonej fabuły.
Czy pentakle są wykonywane z magicznego, odpornego na zniszczenia materiału? Czy można go jakoś uszkodzić?Pentakl jest wykonany z twardego, dodatkowo wzmocnionego metalu, a nad jego stworzeniem czuwają wybitni i doświadczeni Rzecznicy Kościoła Piekieł. Jeśli miałoby dojść do uszkodzenia pentaklu, musiałoby stać się to w wyniku potężnych czarów albo wyjątkowego pecha, ale co do zasady na co dzień czarownik nie powinien mieć problemu z tą kwestią.
Co się dzieje, gdy pentakl zostanie zniszczony lub zgubiony?Zniszczyć pentakl mogą wyłącznie niektórzy doświadczeni rzecznicy Czarnej Gwardii, nie jest to umiejętność dostępna dla przeciętnych czarowników. Zgubienie pentala jest równoznaczne z poważnymi problemami. Pentakl to bardzo potężny przedmiot, który jest powierzony czarownikowi przez Kościół i w razie jego zgubienia, zostanie on pociągnięty do odpowiedzialności przez Czarną Gwardię. Można zgłosić się z prośbą o drugi, lecz trzeba się liczyć z dogłębnym przeszukaniem i przeanalizowaniem, liczną papierologią, długotrwałymi przesłuchaniami przez służby porządkowe - lepiej go nie gubić.
Czy w jednej rodzinie mogą pojawić zarówno postaci magiczne jak i niemagiczne?W rodzinach czarowników najczęściej rodzą się czarownicy, a z niemagicznych niemagiczni. Chociaż dzieje się to rzadko, zdarzają się anomalie i odstępstwa od tej reguły. Prędzej urodzi się czarownik w rodzinie niemagicznej, niż na odwrót, lecz przy odpowiednim uzasadnieniu dopuszczamy też takie przypadki.
Czy jeśli dziecko z magicznymi zdolnościami urodzi się w rodzinie niemagicznej lub zostanie przez takową adoptowane, będzie tej mocy nieświadome i niepraktykujące? Zostaje ono odnalezione, czy może pozostać w ukryciu?W takim przypadku w chwili, gdy w dziecku objawią się zdolności magiczne, upomni się o nie Czarna Gwardia. Jeśli rodzic bądź opiekun dobrowolnie nie pozwoli dziecku na uczęszczanie do szkółki i kościoła, Czarna Gwardia znajdzie na to sposób, niekoniecznie przyjemny. Nie jest powszechnie wiadome jak Gwardziści zdobywają te informacje o obiekcie, jednak można mieć pewność, że przechodzą do działania natychmiastowo.
Czy służba dla Czarnej Gwardii jest pełnoetatową pracą wiążącą się z wynagrodzeniem, czy raczej dobrze mieć inne źródło zarobku?Praca w Czarnej Gwardii często będzie pełniona na pełen etat. Nie przyniesie on znaczących zysków, ale pozwoli na stabilne utrzymanie. Oficerowie którzy decydują się podjąć drugiej pracy (np. w policji) będą musieli przekładać Gwardię ponad drugi etat, ale jest to możliwe do zrealizowania. W takim wypadku ciężko będzie jednak o awans na wyższe stanowisko.
Czy pełniący obowiązki Czarny Gwardzista przechodzi w jakimś wieku w stan spoczynku? Czy posługę należy traktować dosłownie "dożywotnio"?W przypadku Czarnych Gwardzistów jest to kwestia bardzo indywidualna. Rzadko kiedy zdarza się im się spokojna starość, najczęściej giną jednak w akcji. W tych pojedynczych przypadkach raczej nie ma problemu, by w sędziwym wieku przejść w stan spoczynku. Warunki dla każdego są ustalane inaczej i taki Gwardzista może przejść do pracy w biurze, albo zupełnie odejść po uprzednim wyczyszczeniu pamięci.
Czy w opowiadaniu z rozwojem magicznym i pracą można rzucić kością na rytuał, czy musi to być zamknięta opowieść?Jak najbardziej można po takim opowiadaniu rzucić kością i podciągnąć to pod rytuał, albo wykonywanie zawodu, w zależności od profesji postaci. Jednego opowiadania nie będzie można rozliczyć zarówno jako zawód i rozwój magiczny.
Czy pentakle różnią się między użytkownikami np. wielkością? Czy jest tylko jeden sposób noszenia go?Sposób, w jaki pentakl nosi czarownik, zależy tylko od niego. Powinien być on jednak ukryty przed wzrokiem niemagicznych, aby uniknąć ewentualnej demaskacji. Wielkość, tak samo jak grubość, średnica, czy waga pentakli może nieznacznie się od siebie różnić.
Jak wygląda pogląd wiary na życie po śmierci? Co się dzieje z osobą magiczną, która opuści świat żywych? Czy istnieje wersja Raju, a jeśli tak, to jakie są zasady aby tam się dostać?Po śmierci czarownicy idą oczywiście do Piekła. Co do warunków wstąpienia, należy przede wszystkim szanować magię i wyznawać głoszone przez Kościół Piekieł zasady.


[ukryjedycje]

Ostatnio zmieniony przez Stwórca dnia Czw Lip 20, 2023 9:09 pm, w całości zmieniany 1 raz
Stwórca
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru satanistycznej sekty
Barnaby Williamson
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 33
WARIACYJNA : 1
SIŁA WOLI : 11
PŻ : 189
CHARYZMA : 8
SPRAWNOŚĆ : 14
WIEDZA : 5
TALENTY : 16
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t285-barnaby-williamson#794
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t404-barnaby-williamson#1290
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t405-poczta-barnaby-ego-williamsona
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f107-ulica-staromiejska-9-6
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1062-rachunek-barnaby-williamson
ANATOMICZNA : 5
ODPYCHANIA : 33
WARIACYJNA : 1
SIŁA WOLI : 11
PŻ : 189
CHARYZMA : 8
SPRAWNOŚĆ : 14
WIEDZA : 5
TALENTY : 16
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t285-barnaby-williamson#794
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t404-barnaby-williamson#1290
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t405-poczta-barnaby-ego-williamsona
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f107-ulica-staromiejska-9-6
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1062-rachunek-barnaby-williamson
Cześć! <3

Chcę podpytać o kilka kwestii związanych z Czarną Gwardią i jednocześnie upewnić się, że dobrze przyswoiłam informacje zawarte w tematach (bo czasami człowiek przeczyta, a nie pomyśli!)

Pod tym linkiem znajduje się opis formacji, w którym możemy przeczytać, że do Gwardii należeć mogą tylko kawalerowie lub wdowy - z kolei w temacie z budowaniem postaci we fragmencie o stanie cywilnym widnieje wzmianka, że  członkiem Gwardii może być wdowa, kawaler lub wdowiec. Chcę upewnić się, że owdowiały pan faktycznie może być częścią formacji; w głównym opisie zabrakło tego info i właściwie zamierzałam o nie dopytać, aż nie zauważyłam magicznego, wdowiego słowa w innym temacie  FAQ 1f608 Wątpliwość wynikała głównie z tego, że trudno wyobrazić sobie, by syn jednego z rodów Kręgu mógł być wiecznym kawalerem bez wzbudzania podejrzeń, zwłaszcza w świetle tego, jak mocno zależy rodzinom na przedłużeniu magicznej linii.

W opisie Gwardii widnieją też informacje na temat tożsamości jej członków:
Tożsamość Gwardzistów nie jest znana, a dołączenie do nich musi wiązać się z byciem wprowadzonym przez innego Gwardzistę, oficjalnie bowiem wydział nie istnieje.

Fragment wyżej kłóci się z pierwszym akapitem opisu, gdzie możemy przeczytać, że "o ich obecności rzadko się wspomina i większość czarowników nie chce mieć z Gwardzistami do czynienia, równocześnie nie zdając sobie sprawy z obowiązującej w ich szeregach hierarchii, a także wykonywanych obowiązków."

Domyślam się, że chodziło tu o ogólnikowe skojarzenia, jakie budzić może sama idea Gwardii, ale po pierwszym i drugim przeczytaniu uznałam, że nie zaszkodzi dopytać i uściślić - jeśli przynależność do Gwardii jest tajemnicą, czarownicy mają niechętny stosunek nie tyle do jej konkretnych członków, co samej idei i wizji ewentualnego kontaktu z jej członkami w momencie wpadnięcia w jurysdykcję działalności Gwardii? Jeśli tak - w jaki sposób Gwardia dba o anonimowość swoich agentów, zwłaszcza tych, którzy pełnią funkcje w więziennictwie lub jako rzecznicy Gwardii bądź protektorzy kapłanów? To narażone na kontakt z innymi czarownikami oddziały - czy w takim wypadku muszą zasłaniać twarz za pomocą magicznego przedmiotu lub z każdym zadaniem Gwardzisty używać zaklęcia, które ukryje tożsamość? Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za rozprawkę (a także oferuję pomoc, jeśli zajdzie konieczność opracowania metod kamuflażu dla gwardzistów)! <3
Barnaby Williamson
Wiek : 33
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Stare Miasto
Zawód : oficer oddziału Czyścicieli w Czarnej Gwardii
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Cześć! <3

Gwardzistami mogą być tylko wolni mężczyźni. To czy są wdowcami, czy kawalerami - ich sprawa.

Co do zasady tożsamość Gwardzistów nie jest nigdzie publikowana, ale to nie oznacza, że NIKT nie wie, kim są. Takie kwestie wychodzą nawet przy kontakcie z innymi czarownikami. Nie istnieje jednak fabularnie dokładny spis.
Czarownicy mają niechętny stosunek do Gwardzistów nie z odrazy czy "nielubienia", a najczęściej ze zwykłego strachu. Gwardziści budzą szacunek podjudzany zastraszeniem. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Ludmila Katz
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
https://www.dieacnocte.com/t106-profesje#232 < tutaj coś się zadziało z tymi szarymi kafelkami, jest bardzo mały kontrast pomiędzy nimi, a zamieszczonym na nich tekstem https://i.imgur.com/ZPuW8Pu.png
Ludmila Katz
Wiek : 27
Odmienność : Medium
Miejsce zamieszkania : też nie wiem
Zawód : na razie nie wiem
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Hej, już naprawione. <3 Następnym razem proszę, byś podrzucała błędy techniczne do tematu w aktualizacjach, żeby nam nie zaginęły.
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Sam Kim
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
Hej <3 Rozumiem, że jeśli ograniczenie wynika z kobiet i dzieci, to jest możliwość przynależenia do Gwardii mężczyzn pozostających w związku homoseksualnym?
Sam Kim
Wiek : 17
Odmienność : Syrena
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Cześć Sam! Czarna Gwardia nie przyjmuje mężczyzn posiadających żony. Kto z kim sypia, nieco mniej ich obchodzi, chociaż może spotkać się z dezaprobatą starszego konserwatywnego pokolenia. Orientacja seksualna osoby nie jest czynnikiem decydującym o przyjęciu do Gwardii. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Hamill Oatrun
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t241-hamill-oatrun#569
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t360-hamill-oatrun#1080
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t361-punktacja-osobowa#1084
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t359-poczta-hamilla-oatruna-lucasa#1079
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t241-hamill-oatrun#569
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t360-hamill-oatrun#1080
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t361-punktacja-osobowa#1084
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t359-poczta-hamilla-oatruna-lucasa#1079
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
Hej! Nie wiem, czy w tej sprawie powinnam to załatwić tutaj, ale spróbuję.

W Bingo! wylosowałam opcję z urodzinami starszej pani w jej domu. Czy to oznacza, że mam poprosić o założenie tematu na fabule z jej domem? A może być to wykonane w innej, dowolnej lokacji, ale z ujęciem podstawowych założeń wątku, np. w kawiarni?
Hamill Oatrun
Wiek : 33
Odmienność : Wskrzeszeniec
Miejsce zamieszkania : Hellridge
Zawód : Kelner, pisarz, zleceniobiorca
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Cześć! Możesz poprosić w dziale aktualizacji o utworzenie dowolnej lokacji, możesz rozegrać wątek "na ulicy" i opisać, że przenosisz się z niej do domu starszej pani, albo utworzyć lokację jak np. "przed domem" we własnym mieszkanku i tam zagrać. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Serafino Paganini
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t307-serafino-paganini#873
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t470-serafino-paganini#1893
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t469-poczta-serafino-paganiniego#1891
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f105-mieszkanie-serafino-paganiniego
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t307-serafino-paganini#873
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t470-serafino-paganini#1893
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t469-poczta-serafino-paganiniego#1891
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f105-mieszkanie-serafino-paganiniego
Dzień dobry! Mam pytanie o Grajka z bestiariusza, a dokładniej fragemnt:

Jedynym sposobem pozbycia się intruza jest pozbycie się instrumentu lub rytuał wypędzenia.

Czym jest rytuał wypędzenia? W księdze rytuałów znalazłam tylko taki dla egzorcysty, a to jednak nie to samo...
A w sumie w razie czego to byłby spoko pomysł na wątek w przypadku mojego skrzypka. Smile
Serafino Paganini
Wiek : 29
Odmienność : Słuchacz
Miejsce zamieszkania : LITTLE POPPY CREST
Zawód : SKRZYPEK, EGZEKUTOR CYROGRAFÓW
Frank Marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
POWSTANIA : 10
WARIACYJNA : 30
SIŁA WOLI : 20
PŻ : 171
CHARYZMA : 3
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 25
TALENTY : 11
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t152-frank-marwood
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t267-frank-marwood
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t289-gosci-we-mnie-przeszlosc
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t269-poczta-franka-marwooda
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1055-rachunek-bankowy-frank-marwood
Dzień dobry Serafino! Rytuał wypędzenia omyłkowo nie został dopisany do Księgi Magii Rytualnej. Teraz bez problemu odnajdziesz go w dziale magii natury. <3
Frank Marwood
Wiek : 55
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : Wallow, Hellridge
Zawód : siewca teorii magii
Vincent Sdunk
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t208-vincent-sdunk
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t272-vincent-sdunk#734
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t273-i-wanna-be-part-of-your-world#735
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t274-poczta-vincenta#736
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t208-vincent-sdunk
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t272-vincent-sdunk#734
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t273-i-wanna-be-part-of-your-world#735
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t274-poczta-vincenta#736
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
Mam pytanko odnośnie umiejętności. Jaki wiek jest optymalny do wykształcenia umiejętności biokinezy. Chcę zrobić 24-latka z tą umiejętnością (nie zależy mi, by umiał już samouzdrawianie, ale zmiana wyglądu, jakieś takie proste sprawy).
Vincent Sdunk
Wiek : 26
Odmienność : Syrena
Miejsce zamieszkania : Saint Fall
Zawód : kwiaciarka
Teresa Fogarty
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t181-teresa-fogarty#382
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t421-teresa-fogarty#1390
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t439-teresa#1591
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t181-teresa-fogarty#382
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t421-teresa-fogarty#1390
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t439-teresa#1591
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/
Hej Vincent! Aby opanować umiejętność biokinezy, należy posiadać obok II stopnia siły woli, minimum III stopień magii anatomicznej, młody czarownik najczęściej nie będzie mieć możliwości dojść do podobnego poziomu wiedzy, który pozwoliłby mu na samo rozpoczęcie nauki umiejętności specjalnej, nie mówiąc o jej używaniu. Jest to dziedzina bardzo skomplikowana, uchodząca za jedną z najtrudniejszych do wykształcenia. Nie zalecimy tu optymalnego wieku, należy po prostu pamiętać o tym, czy postać jest w stanie spełnić same wymagania na opanowanie biokinezy, oraz realiów samej jej nauki. Bardzo dużo będzie tu zależało od KP i uzasadnień w niej zawartych.
Teresa Fogarty
Wiek : 25
Odmienność : Słuchacz
Miejsce zamieszkania : SAINT FALL, SONK ROAD
Zawód : geszefciarz, szmugler
Terence Forger
ANATOMICZNA : 20
NATURY : 1
ODPYCHANIA : 9
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 166
CHARYZMA : 13
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 9
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t203-terence-forger
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t377-terence-forger#1160
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t375-poczta-terence-a-forgera#1158
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f98-mieszkanie-terence-a-forgera
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1053-rachunek-terence-forger#9068
ANATOMICZNA : 20
NATURY : 1
ODPYCHANIA : 9
SIŁA WOLI : 10
PŻ : 166
CHARYZMA : 13
SPRAWNOŚĆ : 3
WIEDZA : 9
TALENTY : 10
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t203-terence-forger
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t377-terence-forger#1160
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t375-poczta-terence-a-forgera#1158
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f98-mieszkanie-terence-a-forgera
BANK : https://www.dieacnocte.com/t1053-rachunek-terence-forger#9068
Bardzo ważne pytanie – czy gwardziści mają określony mundur? Jeśli tak, to w jakich okolicznościach się w nich pojawiają? Jedynie w trakcie sabatów i innych uroczystości czy może tak na służbie też im się zdarza? Czy może niczego takiego nie posiadają i są wiecznymi tajniakami?
Terence Forger
Wiek : 34
Odmienność : Czarownik
Miejsce zamieszkania : eaglecrest, saint fall
Zawód : egzorcysta / pielęgniarz
Esther Marwood
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
NATURY : 18
SIŁA WOLI : 13
PŻ : 166
CHARYZMA : 6
SPRAWNOŚĆ : 4
WIEDZA : 25
TALENTY : 9
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t154-esther-marwood-zd-hodges#352
KALENDARZ : https://www.dieacnocte.com/t217-esther-marwood#504
RELACJE : https://www.dieacnocte.com/t218-relacje-esther#506
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t215-poczta-esther-marwood#501
MIESZKANIE : https://www.dieacnocte.com/f99-gniazdko
Halko Terence! Uniformy istnieją i są używane, ale wyłącznie podczas oficjalnych wydarzeń, takich jak choćby zaprzysiężenie, czy inne uroczystości wewnątrz Gwardii. Takim mundurem jest odświętna, czarna szata, z pewnością wzmagająca podniosłość chwili, budzić ma powagę, jak i grozę. Na co dzień gwardziści pracują w zwykłych ubraniach, by nie ściągać na siebie niepotrzebnie uwagi, zarówno na ulicach, jak i w siedzibie.
Esther Marwood
Wiek : 50
Odmienność : Czarownica
Miejsce zamieszkania : Wallow
Zawód : siewca historii magii