Witaj,
Mistrz Gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry
KARTA POSTACI : https://www.dieacnocte.com/t58-budowanie-postaci
POCZTA : https://www.dieacnocte.com/t179-listy-do-mistrza-gry

Projekty naukowe i społecznei wszelakie


Społeczeństwo czarowników jest stosunkowo młode w dziejach świata, a to oznacza, że nieprzerwanie się rozwija. Szeregi naukowców i teoretyków pracują nad ciągłym poszerzaniem nie tylko wiedzy na temat magii, ale także sposobów jej wykorzystywania. Chociaż wiele wiedzy znajduje się w Starej Bibliotece lub przekazywanych jest z pokolenia na pokolenie, uczeni zgodnie twierdzą, że magia nie jest i przez wiele lat nie będzie jeszcze dostatecznie zbadana.

Na forum istnieje możliwość prowadzenia projektów naukowych i społecznych, a także tworzenia nowych czarów, rytuałów, przedmiotów, efektów rytualnego rzemiosła, czy sposobów leczenia chorób, wynajdywania nowych mechanizmów, czy nawet analizy poznanych już działów magicznych. Tematy naukowe nie są jedynym ograniczeniem. Postacie z powodzeniem mogą stosować przedstawioną mechanikę do tworzenia własnych projektów społecznych i innych, które mają szerokie znaczenie fabularne, jak na przykład zmiana polityk kościelnych, budowanie wyjątkowych magicznych lokalizacji albo produkcja albumów muzycznych.
Niezależnie od tematu projektu, rządzą się one tymi samymi mechanicznymi zasadami.

Mechanika prowadzenia projektów


W zależności od różnych projektów każdy etap będzie przebiegać inaczej. To, co łączy wszystkie typy projektów w całość to ich mechanika.
Projekty powinny być podzielone na 3 etapy, przy czym każdy z tych etapów powinien zawierać określoną minimalną liczbę wątków lub opowiadań.

EtapWymagania
opracowaniemin. 2 wątki fabularne lub 1 wątek fabularny i 1 opowiadanie (min. 800 słów)
badaniemin. 3 wątki fabularne lub 2 wątki fabularne i 1 opowiadanie (min. 800 słów)
weryfikacjamin. 1 wątek fabularny

Forma oraz obszar prowadzenia wątków jest dowolny tak długo, jak długo obejmuje założenia rozpisane wcześniej w planie projektu naukowego.
W przypadku rozbudowanych projektów liczba wątków i opowiadań może różnić się, jednak nigdy nie powinna przekroczyć minimalnych wymagań określonych wyżej. W zależności od poziomu trudności projektu Mistrz Gry może zadecydować o dodatkowych wymaganiach w postaci zwiększonej liczby wątków lub opowiadań na danym etapie. Nierzadko może też zaistnieć potrzeba, aby postać prowadząca projekt, skonsultowała się z inną postacią o określonym poziomie magicznym lub zdolności.

Kości badań


Eksperymenty bywają nieprzewidywalne. Dla elementu losowości została wprowadzona kość specjalna (S) Badania, która powinna być użyta niezależnie od typu prowadzonych projektów na etapie drugim tj. badania. Kość należy rzucić, kończąc pierwszy wątek lub pierwsze opowiadanie w trakcie tego etapu. Kością należy rzucić w wątku fabularnym i istnieje zakaz rzutu w Kostnicy. Wynik może być interpretowany dowolnie z zachowaniem zasad logiki względem obszaru prowadzonych badań, wiążące wobec naukowca są wyniki mechaniczne. Rzut kością może uprawnić nie tylko do skrócenia etapu, ale też — odwrotnie — do jego wydłużenia.

Przygotowanie do projektu


W zależności od rodzajów projektów mogą one rządzić się innymi fabularnymi prawami. Niezależnie od ich tematyki, każda postać pragnąca przeprowadzić swoje projekty, jest zobowiązana udzielić odpowiedzi na poniższe pytania. Jest to formularz, który ma za zadanie ustrukturyzować zgłoszenie, a także pomóc graczowi nie tylko odpowiednio wpasować typ badań w świat przedstawiony, ale także zastanowić się nad ewentualnym powodzeniem i wpływem projektu na fabułę. Odpowiedzi na pytania powinny zostać wysłane na konto któregoś z Mistrzów Gry w wiadomości prywatnej (prosimy o niewysyłanie wiadomości na ogólne konto Mistrza Gry). Odpowiadając na pytania, należy wyczerpać temat, zamieszczając wszystkie potrzebne szczegóły oraz zawiłości pomysłu.

1. Opisz swój pomysł na projekt. Czego dotyczy? Jaki ma być jego rezultat?
Przykładowa odpowiedź:
Chciałbym zrealizować projekt poszukujący zaginionego pierścienia, który należał do Krzysztofa Kolumba, a następnie zaprosić Słuchacza, który mógłby odczytać historię ekspedycji. Taki pierścień miałby znaczenie historyczne. Chciałbym, by Słuchacz dowiedział się, że w trakcie ekspedycji brał udział któryś z Upadłych Aniołów (np. Eskulap jako medyk).


2. Czy wynik twojego projektu będzie miał przełożenie na mechanikę gry? Jeśli tak, to jakie?
Przykładowa odpowiedź:
Chciałbym, by odnaleziony przeze mnie pierścień Krzysztofa Kolumba dawał posiadającemu +15 do bonusu na rzuty kością k100 z zakresu historii.


3. Jak wyobrażasz sobie wpływ tego projektu na fabułę forum? Co wniesie do gry dla Ciebie i innych graczy?
Przykładowa odpowiedź:
Takie badania pozwoliłyby rozszerzyć wiedzę z zakresu ekspedycji Krzysztofa Kolumba do Ameryki oraz uwydatnić znaczenie Eskulapa w tej historii. Chcę napisać artykuł naukowy do gazety na ten temat.


4. Jakie etapy i zadania przewidujesz w trakcie prowadzenia projektu?
Przykładowa odpowiedź:
Opracowanie: Znalezienie w Starej Bibliotece wzmianki o takim artefakcie; przygotowanie ekspedycji
Badanie: Odnalezienie w starej kronice informacji gdzie pierścień może się znajdować; wypłynięcie na ocean i nurkowanie w poszukiwaniu pierścień  Krzysztofa Kolumba; potwierdzenie z innym historykiem autentyczności pierścienia.
Weryfikacja: Odczytanie szeptów pierścienia przez Słuchacza; napisanie artykułu naukowego na ten temat.


5. Ile osób i o jakich umiejętnościach zaangażujesz w projekt?
Przykładowa odpowiedź:
Na etapie opracowania: Ekonomista do przygotowania kosztów ekspedycji.
Na etapie badań: Dwóch żeglarzy, którzy wypłyną ze mną w ekspedycję; dobry pływak do nurkowania po pierścień; historyk do potwierdzenia autentyczności pierścienia.
Na etapie weryfikacji: Słuchacz gotowy odczytać szepty pierścienia.


Kod:
[b]1. Opisz swój pomysł na projekt. Czego dotyczy? Jaki ma być jego rezultat?[/b] ODPOWIEDŹ
[b]2. Czy wynik twojego projektu będzie miał przełożenie na mechanikę gry? Jeśli tak, to jakie? [/b] ODPOWIEDŹ
[b]3. Jak wyobrażasz sobie wpływ tego projektu na fabułę forum? Co wniesie do gry dla Ciebie i innych graczy?[/b] ODPOWIEDŹ
[b]4. Jakie etapy i zadania przewidujesz w trakcie prowadzenia projektu?[/b] ODPOWIEDŹ
[b]5. Ile osób i o jakich umiejętnościach zaangażujesz w projekt?[/b] ODPOWIEDŹ
[b]6. Dodatkowe komentarze:[/b] ODPOWIEDŹ

Moderacja projektów naukowych


Moderatorem projektu staje się Mistrz Gry konsultujący się z graczem na etapie przygotowania do nich. Przez cały czas ich trwania prowadzi arbitraż nad treścią fabularną, a także może niezapowiedziany ingerować w projekt.
Po uzyskaniu akceptacji Mistrza Gry można przejść do realizacji pomysłu. Aby tego dokonać, należy wysłać do Mistrza Gry prowadzącego arbitraż poniższy kod zgłoszenia i po uzyskaniu jego zgody założyć temat w tym dziale, korzystając z poniższego kodu. Zezwolono na umieszczanie projektu w znacznikach hide, tak aby zaprosić do niego tylko wybrane postaci, a dla reszty projekt został tajemnicą.

Kod:
<div class="post"><h1>NAZWA PROJEKTU</h1>OPIS PROJEKTU

<h2>Opracowanie</h2>
Należy wymienić linki do konkretnych wątków fabularnych lub opowiadań wraz ze skróconym opisem zdarzeń.

<h2>Badanie</h2>
Należy wymienić linki do konkretnych wątków fabularnych lub opowiadań wraz ze skróconym opisem zdarzeń.

<h2>Weryfikacja</h2>
Należy wymienić linki do konkretnych wątków fabularnych lub opowiadań wraz ze skróconym opisem zdarzeń.

[b]Mistrz Gry moderujący projekt: [/b]</div>

Zasady:


1. Nie istnieje termin prowadzenia projektów i są one nieograniczone czasowo. W przypadku przedłużających się projektów i rozwoju fabuły w trakcie ich trwania należy mieć na uwadze, że Mistrz Gry może ponownie poprosić o weryfikację ich celu oraz obszaru.
2. Za przeprowadzenie projektów naukowych można uzyskać 50-100 PD, a jako zaproszona do nich postać 10-50 PD. Punkty doświadczenia są przyznawane w zależności od liczby przeprowadzonych wątków, napisanych opowiadań i zaangażowania postaci w projekt. Odbiór punktów doświadczenia powinien odbyć się w temacie Rozwoju i zakupów fabularnych w aktualizacjach.
3. Aktualizowanie moderacji projektu odbywa się za pomocą aktualizacji stworzonego w tym dziale tematu. Temat z umieszczonym powyżej kodem jest niezbędny do rozpoczęcia i skończenia projektu oraz powinien być systematycznie uzupełniany.
4. Kość specjalna (S) Badania jest obowiązkowa na etapie drugim — badania. Do treści i konsekwencji mechanicznych kości należy zastosować się od razu i nie istnieje możliwość przerzucenia danego wyniku.
5. W trakcie projektów naukowych należy korzystać z mechaniki fabularnej np. w przypadku przeprowadzania rytuałów, rzucania czarów lub wytwarzania rzemiosła, a także innych.
6. W przypadku przedłużającej się nieobecności Mistrza Gry moderującego projekt można zgłosić potrzebę wyznaczenia nowego Mistrza Gry.
7. Za poprawnie przeprowadzone i zakończone projekty naukowe oraz uczestniczenie w projektach innych postaci można uzyskać odznaki: Jajogłowy; Do Choroszczy na badania; Laborant.
Mistrz Gry
Wiek :
Miejsce zamieszkania : Piekło
Zawód : Guru sekty satanistycznej