ŚlizgFiglarny Początek Wiosny
Nad Aleją Przecinającą pierwszego kwietnia zawisła chmura. Ta nie była jednak zbudowana z wody, lecz z ptactwa, które polowało na ofiary psikusów, żeby tylko zrzucić na nich swój zbędny balast. Cały deptak został pokryty ptasimi odchodami w niewyobrażalnej wręcz ilości, ale te zamiast zwyczajowej śmierdzącej brei przypominały kleisty kisiel o zapachu niedojrzałej truskawkami. Minusem nie było tylko to, że zapach był intensywny, lecz również fakt, że chodnik stał się śliski. Jeden ryzykowny krok i można było wylądować w kisielu. Żeby przejść przez aleję, postać musi rzucić kością k100 na sprawność z ewentualnym modyfikatorem za szybkość. Próg powodzenia wynosi 55. Po trzykrotnym sukcesie, postaci uda się przejść bez szwanku. Po porażce postać wywraca się, lądując w kisielu. W takim wypadku trzeba wykonać ponowny rzut kością, tym razem k6 (np. w kostnicy), żeby odkryć, na co upadła postać:1 - twarz
2 - pośladki
3 - kolana i dłonie
4 - plecy
5 - tors
6 - ślizg całym przodem ciała
Po upadku postaci, można uznać, że udaje jej się bezpiecznie przejść przez alejkę, ale w opłakanym stanie.